Ann Kåge Form

torsdag 24 oktober 2013

Rapport från verkstan...

... för här händer en hel del. Den bruna leran som jag använt i 6 år finns inte längre i sortimentet hos Cebex. Nu testar jag en ny lera som kan ersätta den gamla.
Vid första glasyrbränningen med nya leran gick ugnen sönder så ännu vet jag inte hur nya leran blir med min gamla glasyr. Hoppas allt ordnar sig under närmsta veckan. En hel del står på tork.
I bland undrar jag över varför man håller på, men det är ju för att man inte kan låta bli.
•••
I helgen medverkar jag på höstmarknaden vid Himmelstalund i Norrköping både lördag och söndag mellan 10.00 och 16.00. Kommer inte att ha med mig så mycket eftersom jag inte kunnat tillverka något nytt de senaste veckorna.
Ha nu en riktigt skön oktoberhelg!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du kommer att trivas med den nya leran och att ugnen snart är fixad igen.
    Lycka till på marknaden i helgen! Önskar att jag bodde lite närmare så att jag kunde ha tittat in.
    Här i Uppsala är det oxå hantverksmarknad, så det kanske blir en liten titt in där. Vi får se.
    Ha det så bra och må gott!

    Kram från

    Åsa.

    SvaraRadera
  2. Så knepigt med både ny lera och trasig ugn! I mina ögon ser allt jättefint och lovande ut! Hoppas att du får nån rätsida på ugnen, så du kan fortsätta, du gör så himla fina saker!!!

    Lycka till med marknaden i Himmelstalund!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera