Ann Kåge Form

måndag 10 februari 2014

Så var det …

…måndag igen. Hoppas du haft en fin helg.Här pågår lite omflyttning i verkstan för att göra plats till lerkranen. En lerkran bearbetar spilleran så man själv slipper knåda för hand. Den kommer att spara både tid, mina händer och leder. Själva knådningen tycker jag är både den tyngsta och tråkigaste delen i arbetet så nu blir det skönt att slippa det. Denna veckas vara är sojavaxljuset Vanilla Cassi.
Har också lagt in några nya varor i nätbutiken.
Metallfat i industristil
Armband med Fatimas hand
Doftljus Cotton flower
Träljusstakar
Miniljus som doftar liljekonvalj
Ha nu en fin början på veckan och tack för att du tittar in!

3 kommentarer:

  1. Det låter ju som en helt makalöst bra uppfinning det där du! En sån ska jag tipsa min "keramikfröken" om.
    Ha en fin vecka nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Bra att det finns hjälpmedel, för det är väl inte direkt som att knåda en mjuk deg! :)
    Vilka läckra tallrikar ljusen är också väldans frestande!
    LJusstakarna....så fina!!!
    Jag måste bestämt ta mej en titt i din butik om inte annat för att bli lite inspirerad!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Ja, det verkar slitsamt att vara keramiker!

    Älskar faten i industristil och träljusstakarna. Är verkligen svag för gammalt och nött.

    Ha det fint

    SvaraRadera