Ann Kåge Form

fredag 7 februari 2014

Snabba beslut och…

…snabbt iväg till Boxholm. Det var som att kliva rakt in i våren då vi öppnade dörren till Linnefors krukmakeri.
Här är Jeanette Bennich som äger och driver krukmakeriet och henne lilla katt.
Och några bilder från butiksdelen.
Sen går vi in i verkstan…
... och fram till lerkranen som jag fick köpa.
Och med en stor dos inspiration sa vi hej då.
Fantastisk keramik i lika fantastisk miljö.
Jeanette Bennich och katten Alice
Här har ni Jeanette Bennichs kontaktuppgifter.
- Linnefors krukmakeri
- Linnefors 3
- 590 15 Boxholm
- Tel: 0142 57344

Ha en skön fredagkväll!

4 kommentarer:

  1. Åh, så häftigt och vilken inspiration för dej som keramiker!
    Så mycket fint och vilka ytor hon verkade ha!!!

    Ha en fin helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Ja, vilken härlig känsla... med ljuset och alla färger. Superläckra saker!! Har hon ingen hemsida? jag hittade ingen när jag sökte.

    Jag hoppas att Du får en skön fredagskväll också!
    kram lisa

    SvaraRadera
  3. Wow....va läckert! Så härliga färger och vilka lokaler. Jag undrar bara....Vad är en lerkran?

    Ha en skön helg!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Oj, har hon gjort all denna keramik själv? Vackert och färgglatt! De stora krukorna mitt på golvet blev jag dökär i =)
    Hoppas du får en trevlig helg!
    Kram Annica

    SvaraRadera