Ann Kåge Form

torsdag 13 mars 2014

Det är en lång process…

… det där med att få fram lite ny keramik. Det blir många försök om och om igen. Och kanske blir det inte riktigt som man tänkt sig någon gång. Sprickor i botten på porslinsleran, engoberingar som inte blir bra m.m. Antingen gör man något helt annat eller fortsätter ett tag till med nya försök. En riktig torsdagsblues blev det idag. Tur att man har perfekta vårblommor som tröst.
Försök med nya mönster
Blå pärlhyacinter på köksbordet
Så närmar vi oss helgen men eftersom vädret verkar slå om till vinterväder igen så håller jag öppet i verkstadsbutiken  istället på lördag mellan kl. 12.00 -15.00. Varmt välkomna!
Ha en fortsatt fin torsdag!

12 kommentarer:

  1. Ja du, vissa dagar vill det sej inte - så är det nog bara! Du ger i alla fall inte upp - eller hur? :)
    Hoppas att du får en fin kväll!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Tack Lisa. Du vet ju hur det kan vara. När den värsta besvikelsen har lagt sig vilket ofta går fort då jobbar man bara vidare.
    Ha det så bra!
    Kram Ann

    SvaraRadera
  3. Vissa dagar går allt så toligt att man önskar att man inte stigit upp över huvud taget. Nästa dag går allt som en dans... och jag hoppas du får dansa imorgon...

    Önskar dig en fin helg
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anette!
      Ja, livet går ju lite upp och ner. Och för det mesta är det väl upp.
      Ha en skön fortsättning på helgen.
      Kram Ann

      Radera
  4. Härliga bilder. Jag blir alltid så glad av att se din keramik. Den är jättefin.

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så väldigt mycket och tack detsamma.Din blogg är så inspirerande med många fina tankar.
      Ha en riktigt skön helg!
      Kram Ann

      Radera
  5. Det måste vara en lång och svår procedur att ta fram nya mönster och modeller, kan tänka mig att det också kan bli överraskningar både här och där i alla processer... men jag tyckte att det nya mönstret blev superläckert, gillar både färg och mönster!! Jag ser ju på mitt sätt, utan förväntningar. Du har en föreställning om hur du tänkt dig mönstret och då kanske det inte motsvarar din bild.
    Ojdå, ska det bli vinter igen? det vill vi inte!!!
    Ha det gott och trevlig helg!!
    kram lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket tack Lisa! Säkert är det så för dig också ibland. Det kanske är så att man får lära sig tänka om. Och någon gång har det ju hänt att ett stort misstag blev en ny upptäckt att använda sig av.
      Ha en fortsatt trevlig helg!
      Kram Ann

      Radera
  6. Ja men så är det ju i bland... =)
    Vill inte ha ruskväder nu!!! hoppas det inte
    blir nån snö i alla fall...
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sofia. Tur att nedstämdheten går över fort.
      Ha det riktigt gott!
      Kram Ann

      Radera
  7. Förstår att vissa dagar är mer kämpiga än andra, men ibland kan även misstagen visa sig bli vacker. Mina dagar består ofta av en massa trial and error, men jag får aldrig ut någon vacker keramik i slutprodukten =(
    När jag haft en kämpig dag kikar jag in till er andra och ser vad ni haft för trevligt för er och din blogg gör mig alltid på bättre humör, älskar din vackra keramik och dina vackra bilder!
    Hoppas du får en fin helg och att vintern bara kommer förbi lite snabbt för att åter släppa in våren igen nästa vecka.
    Kram Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack sötaste! Det är väl så att man lär sig av misstagen. Önskar dig en riktigt fin helg!
      stor varm kram Ann

      Radera