Ann Kåge Form

tisdag 13 maj 2014

Fortsatt mulet...

... och mycket fotograferande till nätbutiken blev det idag. Det här med att ha blogg har gjort att jag lärt mig mycket kring det tekniska med fotograferandet. Visste inte innan hur man stoppar i en sladd från kameran till datorn ens. Men nu har jag lagt den ena kunskapen till den andra och tycker att det är riktigt roligt. I början tog jag bilder mest med mobilen vilket var enkelt för bilderna kom in i datorn alldeles av sig själva... men nu använder jag mest denna Leica.

Vi tänder fortfarande ljus varje dag
Hoppas du haft en trevlig helg och bra start på veckan!

3 kommentarer:

  1. Vilken fin kamera du har och så blir bilderna bra också! Visst är det kul att fota, speciellt när man har en bra kamera. Tyvärr har min stora Canon ios pajat, och vet inte om den går att laga. Det är verkligen skillnad på bilder med en bra kamera.
    Kul att du känner att du kan behärska fotandet och datorn. Det kan vara lite trixigt i början. Själv använder jag minneskortet direkt in i datorn och behöver ingen sladd längre.
    Ja, bara regn och kallt! Det börjar bli liiite tjatigt nu! Igår fick jag ha vantar på mej under promenaden!
    Nu hoppas vi på lite värme och sol!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej, jag är ny på din blogg. Jag har precis börjat en keramikkurs och när jag letade keramikbloggar hittade jag din. Jättefint. Ser fram emot att få se mer! Hälsningar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att du hittat min blogg och tack för fina ord. Lycka till med keramiken.
      Kram Ann

      Radera