Ann Kåge Form

måndag 30 juni 2014

Längtan…

… efter sol och värme.Tur att jag har fotat och plockat in rosor, pioner och annat grönt tidigare för nu har det mesta regnat bort. De flesta av försommarens blommor hänger tungt och rosorna har blivit bruna och trista. Kanske finns det någon knopp kvar som kan slå ut om solen kunde titta fram.

Kan det vara Blush Damask?
Bild tagen för några veckor sen
Har sökt på nätet efter bilder på rosbusken jag har och tror att det kan vara Blush Damask, grupp Damascena. Kanske någon känner igen den.

Första stockrosorna slog ut igår
Plocksallat och rädisor på tillväxt
Idag är det redan den sista juni så nu får vi hoppas att juli månad bjuder på sköna och soliga dagar.

Ha en fin start på veckan!

4 kommentarer:

  1. Jag håller verkligen med dej - nu längtar man efter värme och sol!
    Både rosor och pioner far illa av allt regnande!
    Den rosbuske är jättevacker, men själv kan jag inte mycket om rosor! Kanske får du svar här, hoppas det!

    Oj, så mycket god plocksallad du har! Härligt!
    Ja, nu hoppas vi på att juli blir lite mera somrig!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Man missar en del blomning när vädret är så här. Mina pioner gick av i regnet och resten har nästan blommat över nu.
    Så fina rädisor du har! Jag lyckas aldrig med dem så nu har jag givit upp.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Nej, rosor är jag inte bra på. Vet inte ens namnen på mina egna och dessutom är de alldeles tufsiga och sönderregnade.
    Så läcker stockros, verkligen en av sommarens favoriter och sallad och rädisorna växer så det knakar ser jag, mums!
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  4. Jag upplever att det har regnat mycket, men när jag tittar på vår damm så inser jag att det nog regnat många dagar men väldigt lite. För dammen börjar bli torrlagd. Det verkar som om det är på väg in lite mer värme, märktes redan under dagen att temperaturen steg med flera grader. Vi har blivit lovad 21 grader nu under några dagar, det tar vi tacksamt emot!
    Vackert med stockrosor i rabatten!
    Hoppas du får lite värme och sol till din trädgård nu!
    Kram Annica

    SvaraRadera