Ann Kåge Form

onsdag 30 juli 2014

Nyinkommet och äntligen...

... ett efterlängtat, svalkande regn över Söderköping. Fick en leverans idag med både lite nytt och påfyllnad av de omtyckta träljusstakarna gjorda av gamla stolsben. Några av dem kommer snart in i nätbutiken.
Vacker glasbox i mässing
Liten sax med snöre
Ljuvlig tvål och litet plåtfat
Ser ut som att solen kommer tillbaka i morgon efter ett par dagar med sköna regnskurar. Så då blir det att åka iväg till torget igen.

Önskar er en fin fortsättning på veckan och tack för att ni tittar in!

14 kommentarer:

  1. Godmorgon:)
    Vilka vackra saker du har köpt in!! Fina komplement till din vackra keramik. Jag var ute på tripp med äldsta dottern igår och vi var bl a inne på en keramikutställning där dom också erbjöd att få dreja. Det ser så lätt ut när andra gör det... men jag avstod;))) nöjer mig med att beundra verken, för just keramik imponerar så stort på mig. Kanske har jag varit keramiker i mitt förra liv eftersom jag tycker så mycket om det:)))
    Hängde ut en maskin tvätt för en stund sedan... och nu har den fått en fjärde sköljning, alltså kom det en rejäl regnskur. Behövligt!!! så nu är det mycket friskare i luften igen:)
    Nu ska jag ta en titt i din nätbutik!

    Ha det gott och Trevlig helg!! om vi inte hörs innan.
    kram lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Att jobba med keramik handlar mycket om teknik så många timmars övning behövs vid drejskivan. Inget regn här idag så jag var på torget några timmar.
      Önskar dig också en trevlig helg!
      Kram Ann

      Radera
  2. Lite som julafton hos dej nu då? :) Alltid kul med nytt, kan jag tro! De ljusstakarna är verkligen jättefina och jag tycker mycket om min.

    Härliga bilder!
    Lite svalare,tack och lov!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Ljusstakarna är mycket omtyckta kanske för att det är återbruk och att alla blir unika. Som du kanske märkt får vackraste skalbaggen, som jag gillar så mycket, sitta modell på många av mina bilder. Ha det så gott i kvällssolen.
      Kram Ann

      Radera
  3. Hej!
    Vilka fina ting! Och visst är det härligt med lite svalkande regn!! :-)
    Ha det bra!
    Kram/Olg@

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Idag var det lika varmt igen på torget men jag njuter!
      Ha det så gott!
      Kram Ann

      Radera
  4. Fina saker du fått in!
    Vi har också fått lite regn nu men vi får fortfarande vattna.
    Ha det så bra på torget!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, hade önskat lite mer regn här också för det är så torrt. Ha det så bra du också.
      Kram Ann

      Radera
  5. Så mycket fint du sålde hos Viola, där
    skulle man ha varit. Svalare här också, känns
    som man kan andas igen.
    Ha en fin helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!
      Önskar dig en trevlig helg!
      Kram Ann

      Radera
  6. Så mycket vackert! Vad härligt med regn, vi fick precis en liten skur också. Skulle behövas en hel del, för vår trädgård ser ut som en öken snart. Och solen och värmen bara fortsätter, men jag njuter för fullt och bunkrar all sol och värme i sinnet inför kommande höst och vinter =)
    Ha en riktigt trevlig helg!
    Kram Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tack! Jag njuter för fullt precis som du för sommaren är kort.
      En riktigt trevlig helg till dig också!
      Kram Ann

      Radera
  7. Mulet här idag och det tycker jag är skönt, bra torgväder helt enkelt för i vår närmaste stad är det torgning lördagar.
    Jätteläcker glasbox. Får nog ta och titta in i din nätbutik.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Mången tack för fina ord!
    Ha det så gott i värmen.
    Kram Ann

    SvaraRadera