Ann Kåge Form

torsdag 28 augusti 2014

Nya glasyrförsök och…

… planering inför hösten. Efter sommarens försäljning  är det nu ganska tomt i lagret  men jag jobbar på för fullt för att fylla på. Många timmar i verkstan har jag ägnat åt att blanda nya glasyrer och färgsättningar vilket jag började med tidigt i somras men ännu har jag inte hittat det jag söker. Så det har varit en hel del problemlösning och felsökningar.



Planeringen för denna höst blir ungefär som förra året och årets första höstmarknad blir hos Romantiska ting Östra Husby. Lördagar får bli min torgdag och om det blir risk för regn håller jag öppet i verkstadsbutiken istället.
Dagens torgbild
Idag var det full fart kring torget med att klä stan i medeltidsskrud.

Ha en riktigt skön helg!

5 kommentarer:

  1. Spännande med nya experiment! Kul att du är med på höstmarknaden! Tyvärr är jag upptagen då (som vanligt numera....'suck') Kanske hinner jag titta till er ändå!
    Lycka till med helgen i Sörping!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Det verkar svårt att blanda glasyrer! Hoppas att du får till det som du vill.
    Att det är tomt i lagret måste vara positivt! Kul att det går bra!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att få släppa lös och experimentera lite. Och vem vet, det som verkar vara ett fiasko först kanske blir succé i slutändan. Fast jag har faktiskt svårt att tänka mig att någonting du gör blir dåligt.
    Ha en riktigt fin helg nu!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  4. Så roligt och testa nya färger, ser fint
    ut det du visar. Hoppas vädret är på din
    sida så du får sälja ute på torget.
    Trevlig helg och kramar/AM

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni har lika blå himmel och att solen lyser på dig idag också.
    Vi har varken sol eller blå himmel idag, för idag går det i grått och vått.
    Att dina saker är slut är ju bästa betyget:) det måste sporra till att göra ännu mer. Spännande med ny glasyr...kan det vara turkos som är på gång? ;)
    Ett "misslyckat" experiment kanske ger nånting helt nytt... brukar man inte säga...inget ont utan att det har något gott med sig...
    Lycka till!!
    Ha en fin dag, på torget eller i verksta´n!
    kram lisa

    SvaraRadera