Ann Kåge Form

onsdag 3 december 2014

Lätt solljus i köket …

… och plock med juldekorationer.
Glasboxen i mässing finns i nätbutiken
Hittade små ljushållare för miniljus inte större än tårtljus. Undrar om det finns vita tårtljus någonstans annars kanske man kan dutta på lite vit färg för det kommer ju ändå bara bli som dekoration.
Hade några gamla blåa tårtljus som jag var tvungen att prova för att se att det fungerade. Men en blåglittrig jul vill jag inte ha i år så nu måste jag hitta andra ljus.
Finn 4 små fel ; )
Ha en skön onsdagkväll!

5 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med solglimtar när de väl kommer! Vilket liv allt får, helt plötsligt och man ser lite klarare också.

    Så söta julgransljus, har aldrig sett blåa! Alltid fint med de små ljushållarna. Jag tror att det finns vita julgransljus (Liljeholmens) på Åhléns bl.a.!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Helt underbart med solen som nu tittar fram lite då och då, idag har vi haft en riktigt fin dag och en fantastisk vacker solnedgång (satt på nionde våningen idag och hade en färgsprakande himmel utanför fönstret).
    Vilka söta små ljushållare, nog måste det gå att hitta vita tårtljus till dem.
    Tack för svaret om stjärnljusstakarna, då ska jag hålla utkik hos dig efter dem =)
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Hej Ann! och Tack för din hälsning:) ...jag tycker det var lite häftigt med blå ljus:)) fint till det gröna!!

    Jag tog slut efter min utlottning... uppdaterar Ateljé eLLeN-bloggen och FB och Instagram, men min privata blogg orkar jag inte riktigt med i dagsläget. Vi har störande moment omkring vårt hem som tar så mycket kraft från mig att jag är alldeles utmattad. Jag kommer nog igen men det får ta sin tid...
    Ha det så bra Du också!!
    kram lisa

    Kika gärna in på Instagram (Statigram) ateljeellen och FB Ateljé eLLeN
    om Du har tid och lust.

    SvaraRadera
  4. För en stund sen såg jag solen gå upp men nu undrar jag vart den tog vägen.
    Så söta små ljushållare! Visst borde det väl finnas vita tårtljus.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Det ljuset efterlyser jag idag, alla dagar
    jag är ledig är det så mörkt! Och så söta
    ljushållare, tror säkert du hittar vita ljus.
    Kramar/AM

    SvaraRadera