Ann Kåge Form

onsdag 7 januari 2015

Nytt för i år...

...blir att jag startar med keramikkurser. Kurserna är under helger och man kan välja mellan hel- eller halvkurs. Antalet deltagare kan vara 2-3 som får turas om mellan olika tekniker då jag bara har två drejmaskiner.
Dreja
Helkurs 11.00-16.00 både lördag och söndag samt måndag 18.30-21.00. Glasering sker vid ett senare tillfälle då jag bränt era alster. Salladslunch och kaffe/te samt 5 kilo lera med bränningar och vit glasyr ingår. Kostnad för en helkurs är 1875 kr.
Halvkurs 11.00-16.00 på och 18.30- 21.00 på måndagen. Glasering sker vid ett senare tillfälle då jag bränt era alster. Salladslunch och kaffe/te på lördagen och kaffe på söndagen samt 3 kilo lera med bränningar och vit glasyr ingår. Kostnad för halvkurs 1250 kr.

Kurshelg 1: 7-8 februari samt måndag kväll 8:e. Sista anmälningsdag är 2 februari.
Kurshelg 2: 21-22 februari samt måndag kväll 23:e. Sista anmälningsdag är 16 februari.
Kurshelg 3: 14-15 mars samt måndag kväll 16:e. Sista anmälningsdag är 9:e mars.
Hör av dig om du skulle vara intresserad av att gå kurs, hel eller halv under april eller maj.

Inga förkunskaper krävs. Kursen vänder sig både till dig som är nybörjare och till dig som provat på keramik tidigare. Ta gärna med bilder. skisser eller föremål på sådant som inspirerar dig. Genom individuell handledning och demonstrationer går vi igenom grunderna i olika tekniker och hur man sen går vidare med alstren med beskickning, hänkling, stämpling och handforming t.ex. hur man gör en hällpip. Tänk på att ta med oömma kläder eller något förkläde och något på fötterna för man blir ju ganska ”lerig”.
Ring eller maila mig om du är intresserad. Mitt telefonnummer är 0706-29 19 00 och mailadressen är ann@annkageform.se
Hör av er om ni har egna funderingar på hur en kurs skulle kunna se ut.
Ringla
Kavla
Kavla

(Alla bilderna är från pinterest).
Ha det så gott!

4 kommentarer:

  1. Härligt med nya friska tag så här på nya året! Hoppas att du får många anmälningar! Själv har jag tyvärr ingen möjlighet, eftersom mitt "musikliv" tar över lite väl mycket av min tid ibland!
    Ha en fin fortsatt vecka och lycka till med kurserna!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Oj vad jag önskar att jag inte bodde så långt ifrån dig. Jag hade anmält mig direkt.
    Lycka till med dina kurser nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Jag är inte säker, men jag tror att man måste ha ett instagramkonto själv för att kunna se andras instagram. Det skulle vara så roligt att se dig där oxå.

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Min pappa har drejat, han var riktigt
    duktig. Ser så roligt ut, men svårt.
    Lycka till med kurserna.
    Kramar/AM

    SvaraRadera