Ann Kåge Form

tisdag 24 mars 2015

Sommarplaneringen…

… är snart färdig. Nu i veckan blev det klart att jag kommer att kunna visa min keramik i den gamla väderkvarnen på Korskullen i Söderköping och öppnar första helgen i juni ett litet sommargalleri för konsthantverk med försäljning. Jag kommer att ha öppet alla helger under juni, juli och augusti samt Östgötadagarna första helgen i september.

Endast ett stenkast från Korskullens cafe ligger väderkvarnen
Ingången med kvarnstenar som trappa
Sneakpeak
Om du är konsthantverkare och kanske arbetar i någon gammal hantverkstradition, inspireras av den eller tolkar på eget sätt så får du gärna höra av dig om du vill prova att ställa ut en helg tillsammans med mig.
 Nu drejar jag spillkummar och små fat med skvalprand i gammal krukmakartradition men på eget sätt som jag kommer att visa under sommaren och berätta om för den som vill veta lite kring tillverkningen.
Den veckade kanten kallas skvalprand
Men först ska jag iväg till butiken Romantiska ting och få en massa påskkänsla i underbar miljö. Varmt välkomna nu på lördag och söndag mellan 10.00och 16.00 båda dagarna!

Ha det så gott!

2 kommentarer:

  1. Kvarnen ser jättefin och spännande ut! Det ska bli jättekul att se utvecklingen här! Det kommer ju att bli perfekt där med dina vackra saker!
    Spännande spillkummar du gör!
    Vi ses i helgen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Vilken fin lokal, som gjord för dina saker.
    Och roligt och åka till Viola, kommer säkert
    bli massor med folk.
    Kramar/AM

    SvaraRadera